zondag 27 november 2011

Vader of moeder zijn betekent voor mij...

3 opmerkingen:

  1. Vader zijn betekent voor mij het besef van een groot open en genietend hart, dat tegelijkertijd ook o zo kwetsbaar is. Eén gedachte aan mijn meiden is genoeg om m'n hart te openen en een grote stroom van grenzeloze liefde en gelukzaligheid te voelen. En tegelijkertijd is daar ook de kwetsbaarheid, het missen als ik ze uitzwaai op school, de machteloosheid als er 1 in tranen is zonder dat ik precies weet waarom, de woede en frustratie als ze weer eens ruzie hebben om de meest onbenullige zaken, het kwetsbare hart dat mijn meiden het allerbeste en allermooiste gunt op deze wereld, wetende dat ook zij hun bulten en schrammen zullen oplopen in dit leven. Dat alles, is vaderschap voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moederschap, wat een feest, een diep levensverlangen, altijd gehad.
    En het klopt, het is echt zo waar, zo vervullend.
    Gisteren hebben we misschien wel ons mooiste Sinterklaasfeest beleefd.
    De kinderen gaan devoot op in bijzondere verhaal en zijn zo blij met hun cadeaus,
    Pure magie. En dan onze oude Opa die volop genoot en bij het afscheid ontroert
    Zichzelf bij Iris uitnodigde voor het Sinterklaasfeest van volgend jaar.
    Genieten, nagenieten met een vleugje droefheid dat dit misschien het mooiste
    Sinterklaasfeest was….

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het volle leven

    Het volle hart van het moederschap
    Gisterenavond slaat ze haar handjes om me heen
    Houd me stevig vast
    Hij ook; “nog een echte knuffel”, roept hij
    De knuffels vullen m’n hart

    Vanochtend kruipt ze om 4 uur bij ons
    Zo intiem, warm
    Vanaf 6 uur af en aan wakker
    Om 7 uur ploft hij erbij, boven op mij
    5 minuten later ruzie en schreeuwen
    Tussen die 2
    Gebroken begin ik aan de dag

    BeantwoordenVerwijderen